Total Pageviews

Tuesday, September 27, 2011

Mengapa rumah tamu / homestay pilihan saya??

Assalamualaikum ...


Disini saya ingin berkongsi dengan pembaca tentang alasan mengapa rumah tamu atau homestay menjadi pilihan saya sewaktu saya bertugas atau melancong ke luar daerah..

Alasan pertama..

MURAH, secara perbandinganya rumah tamu / homestay adalah murah dibandingkan jika saya memilih untuk menginap di hotel. Ini kerana sekiranya saya menginap di hotel yang sederhana kelengkapanya, minima saya kena belanjakan ialah rm150. Tapi untuk homestay ianya bergantung kepada tempat. Jika dikawasan yang agak jauh dari bandar besar, untuk jumlah tersebut saya telah dapat sebuah rumah 3 bilik siap dengan segala kelengkapan dapur.

Alasan kedua..

MUDAH, saya hanya perlu parking kenderaan dalam garaj dan terus saja angkat segala barang-barang yang berlambak masuk ke rumah.

Alasan ketiga..

SELESA. Ini kerana saya boleh duduk seumpama berada di rumah. Sekiranya anak-anak yang cerewet dengan makanan, kami hanya perlu membawanya dari rumah dan bila-bila masa boleh sediakan di sini..

Alasan keempat..

SERONOK. Bagi mereka yang sering berkunjung secara berkumpulan samada keluarga ataupun rakan-rakan, anda hanya perlu memilih bilik masing-masing. Segala macam perbincangan, tengok bola dan sebagainya boleh dilakukan secara bersama tidak seperti di hotel yang tidak menyediakan ruang tamu. Masing-masing hanya menetap dibilik masing-masing. Sangat sesuai bagu urusan kenduri kendara dan sebagainya.

Alasan seterusnya.. (akan bersambung.. )

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review